Како написати писмени задатак

Standard
Како написати писмени задатак

Ево неколико савета који вам могу помоћи да напишете писмени задатак:

1. ГОВОРОМ ИЗРАЖАВАМО СВОЈЕ МИСЛИ, те је први услов за јасно и правилно писање – јасна и правилна мисао! Размислите како лако и брзо откуцате порукицу некоме, а колико се мучите да напишете неколико реченица на тему о којој не знате баш много. Зашто је тако?! Зато што лако пишемо о стварима које су нам познате. Због тога, када можете да бирате између неколико тема, увек изаберите ону о којој бисте имали највише да кажете.

2. БЕЗ ДУГАЧКИХ РЕЧЕНИЦА! Мислим на реченице које започнете у једном реду а завршите након пет исписаних редова (и ко то прочита, док дође до краја – заборави шта је било на почетку). Немојте тежити да вам реченице звуче „накићено“, дубокоумно и сл., а да, у ствари, ништа не значе. Реченица треба да буде лепа, да има смисао, да се зна шта сте њом хтели да кажете.

3. ПЛАН ПИСМЕНОГ РАДА: Знате да се писмени задатак састоји из три дела – увода, разраде и закључка. Сваки овај део чини засебан пасус у оквиру рада, с тим што у оквиру разраде можете имати неколико пасуса. Шта треба да садржи сваки од ових делова?

УВОД – у уводу би требало да кажете зашто сте се определили баш за ту тему, шта вас мотивише да о томе пишете или да дате општи приказ теме.

РАЗРАДА – у односу на то шта је тема, у разради можете да прикажете неки догађај (који сте наговестили у уводу), да испричате* како се то десило, због чега…или да детаљније опишете ситуацију, јунака, пријатеља, своја осећања и сл. Дакле, да разрадите вашу тему, дајући што више појединости, детаља, објашњења… На крају овог дела треба да дате разрешење догађаја (ако о догађају пишете) и које су последице свега. *Излагање може да буде хронолошко или ретроспективно.

ЗАКЉУЧАК – треба да садржи информацију о томе шта је било после тог догађаја (рецимо, коју сте поуку из свега извукли), да ли ћете то памтити и зашто, или зашто нешто волите или не волите (уколико сте описивали пролеће, зиму…), зашто вам се неко дело свидело или не…

Ово би биле основне информације и надам се да ће вам користити. Детаљнија објашњења ће вам дати наставници, а од Јеце – толико!🙂

11 responses »

  1. Blogi, dao si mi šlagvort – ovih dana su mi najčitaniji postovi na one teme koje se unapred daju djacima, kako bi im mame i tate napisale ili prepisale nečije sastave.
    I setih se tebe, tim povodom, pitajući se šta bi rekao na to – na činjenicu da stotine ljudi svrati samo na moj blog u potrazi za sastavom.
    Mislim, meni je to tužno, al časna reč.

  2. Uvek sam imala jednu teoriju što se tiče pismenog zadatka.:D Mislim sada na kvalitet sadržaja. Smatrala sam da bi učenik dobio dobru ocenu i pozitivan utisak od profesorke treba vanserijski napisati uvod i zaključak, dok se u razradi može lutati, pa i poneka greška provući. Jednom sam taj recept isprobala i upalio je😀

    • Možda, ne znam. Ja ne verujem u generalizacije, a drugo, znam da je dosta i do afiniteta nastavnika. Nevolja je, stvarno, što u pismenom iz srpskog nije kao u matematici – 2+2=4.🙂
      Svi mi znamo šta je loš ili osrednji sastav, i vanserijski se lako prepozna, ali kada su u pitanju četvorke ili petice, često su nijanse u pitanju. Uh, taj pismeni!😉

  3. Повратни пинг: Како написати писмени задатак | Зелена учионица

  4. Повратни пинг: Suština je očima nevidljiva, samo se srcem dobro vidi | NEGOSLAVLJE

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s