Шта би све ТРЕБАЛО…

Standard
Шта би све ТРЕБАЛО…

Некако, ваљда, уз ове новогодишње дане иде и то преиспитивање – шта сам до сада урадила, који су ми планови, шта је требало, шта није требало (да,има и тога)… И сине ми, колико сам само пута у писменим задацима ђака исправила неправилно написан облик глагола требати: Требам да учим, Требамо да будемо сложнији… Јао, дигне ми се коса на глави – како се то лепо каже у нашем народу!

Зато, требало би да знате следеће:

  • Требати је модални глагол. То, између осталог, значи да га треба допунити неким другим глаголом – како би реченица имала смисла: Треба да + нешто…
  • Требати  је безличан глагол. То значи да се радња глагола не приписује неком одређеном субјекту, већ било коме. Због тога га треба употребљавати увек у ТРЕЋЕМ ЛИЦУ ЈЕДНИНЕ: треба, требало је, требало би: Требало је да идемо заједно, Треба да будемо сложнији, Треба да купим пуно тога…

Једино овако је правилно и важи за случајеве када се глагол требати употребљава са значењем морати, ваљати…

Уколико глаголом требати желимо да кажемо да нам је нешто потребно или неопходно, употребљаваћемо га као и остале глаголе – у личном облику: Не требају ми твоји савети. Тај број телефона ми је требао јуче.

А, шта би све требало да урадим и шта ми све ових дана треба…о томе не смем ни да размишљам, а камоли да пишем🙂

2 responses »

Оставите одговор

